4 pomysły na szybkie śniadanie

4 pomysły na szybie śniadanie

Rano nie mamy zwykle zbyt dużo czasu, aby przygotować sobie porządne śniadanie. Większość z nas zazwyczaj zjada śniadanie „w locie” biorąc do ręki co popadnie. To duży błąd, bo śniadanie to bardzo ważny (o ile nie najważniejszy) posiłek w ciągu dnia. Odpowiednio przygotowany doda nam energii i sprawi, że dzień będzie przyjemniejszy. Poniżej przedstawiam 4 sprawdzone przepisy na szybkie śniadanie, którego przygotowanie nie zajmie Wam więcej niż kilka minut. Wystarczy tylko usiąść i spokojnie zjeść, a zobaczycie, że reszta dnia będzie o wiele przyjemniejsza.

Serek z rzodkiewką i tostami

Wystarczy kilka rzodkiewek pokroić w kostkę (można też dodać szczypiorek) i wymieszać je z twarogiem np. półtłustym, lub jeżeli wolimy to z serkiem typu grani. Jeżeli użyjemy zwykłego twarożku, warto dodać do niego trochę jogurtu naturalnego, żeby nie był zbyt suchy. Doprawiamy wedle uznania solą i pieprzem. Oczywiście jemy go z tostami lub chlebem, jak kto woli. Takie śniadanie z pewnością jest proste i szybkie w wykonaniu i nie powinno nam zając więcej jak 2-3 minuty.

Jogurt naturalny z płatkami

Do miseczki wsyp garść płatków owsianych (lub innych jakie lubisz), dołóż pokrojonego banana, jabłko czy inne ulubione owoce. Można dać także orzechy czy rodzynki. Zalej jogurtem naturalnym, najlepiej bardziej rzadkim i wymieszaj. Zrobienie takiego szybkiego śniadania zajmie Ci nie więcej niż 2 minuty, a jest bardzo pożywne i pyszne.

Jajecznica

Jeżeli mamy ciut więcej czasu tzn około 5 minut, warto przygotować sobie pożywną jajecznicę ze szczypiorkiem. W garneczku lub na patelni roztapiamy odrobinkę masła, wbijamy 2 jajka, mieszamy, aż do uzyskania pożądanej konsystencji. Takie szybkie śniadanie idealnie smakuje z ciemnym pieczywem.

Jogurt + owoc

Jeżeli kompletnie brakuje Wam czasu na przygotowanie jakiegokolwiek śniadania, a zdaję sobie sprawę, że czasami tak się może zdarzyć. Dobrą alternatywą może być jogurt (może być pitny) naturalny + owoc. Taki posiłek można wziąć ze sobą i zjeść w drodze. Jabłko czy gruszka z jogurtem doskonale się sprawdzi i z pewnością będzie wspaniale smakować.

Do każdego z wyżej wymienionego śniadania warto wypić herbatę lub kawę, jednak dobrą alternatywą może być też szklanka soku pomidorowego lub owocowego, albo najzwyklejsza woda.